הגר"ד כהן חיזק את בחורי הקיבוץ וקבע מזוזה בישיבה

נתי קאליש No Comments on הגר"ד כהן חיזק את בחורי הקיבוץ וקבע מזוזה בישיבה

ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א בשיחת חיזוק לקראת זמן תורתנו, וקביעת מזוזה לבית מדרש החדש בישיבה הגדולה "אמרי חכמה" בעיר אלעד | תיעוד

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות בחורי ישיבת הקיבוץ "אמרי חכמה" בראשות הרה"ג מרדכי שפירא שליט"א ורבני הישיבה חנכו בתחילת זמן קיץ את בית המדרש החדש לאור ריבוי התלמידים שהגיעו מטובי כותל המזרח של הישיבות הספרדיות.

השבוע התקיים מסע חיזוק מרומם לבחורי הישיבה לקראת ימי מתן תורה ע"י הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה בדבריו הביא הגאון שליט"א את דברי המהר"ל שהתורה זה לא ידיעה שכלית אלא היא חלק ממנו היא חלק מגופו.

"הגאון מוילנא אומר "וחיי עולם נטע בתוכנו" זה נהיה חלק ממנו וזה רק ע"י השתוקקות ורצון לקבל את התורה, וזה רק ע"י הכרה שאדם יודע מהו המעלה של התורה וזה נותן לו את ההשתוקקות" הוסיף הגר"ד.

"בספר החינוך בהקדמה כתב שהקב"ה ברא את מלאכים הם רוחניים בלבד, וכן ברא הדומם והצומח ואפי' החי יש לו נשמה אבל הוא גשמי, והאדם שהוא השלישי בבריאה שהוא בסוף נשמתו הוא כמלאכים וגופו הוא כחיות, הקב"ה לא ברא אדם כדי להיות רק כמו בבהמה הכח שנותן לאדם להיות אדם זה התורה הוא מכיר ומתחבר לקב"ה וזה בונה אותו ברמה הרוחנית" אמר הגר"ד כןה בדבריו לבחורים.

רה"י התפעל מאוד מאיכות בחורי הישיבה שיראתם קודמת לחכמתם ובירכם שיזכו להמשיך לעמול בתורה והתורה תהיה חלק מהם, לאחר מכן קבע הגאון שליט"א מזוזה בהיכל החדש של בית המדרש.



0 תגובות